lør. 20. apr.

Quality Hotel 33 (og streaming)

Fagdag og årsmøte 2024

Vulvaforeningen har gleden av å invitere til vår aller første fagfag! Vi håper å se deg på Quality Hotel 33 i Oslo, lørdag 20. april.

Registreringen er lukket
Se andre arrangementer
Fagdag og årsmøte 2024

20. apr. 2024, 10:00 – 16:00

Quality Hotel 33 (og streaming), Frognerseteren Bruk, Østre Aker vei 33, 0581 Oslo, Norge

Om arrangementet

Vulvaforeningen har gleden av å invitere til vår aller første fagdag! Vi vil gjøre litt ekstra stas på alle dere flotte medlemmer, og håper å se deg på Quality Hotel 33 i Oslo, lørdag 20. april.

Det blir variert innhold, utsøkt lunsj og mye hygge.

Alt streames selvfølgelig, men streaming er kun tilgjengelig for medlemmer. Det blir ingen opptak av fagdagen i år.  Fysisk deltagelse er gratis for våre medlemmer (utenom støttemedlemskap).  Partner er også hjertelig velkommen til å delta på alle foredragene dersom parnter også er medlem. Mange har nytte av å ha med sin partner. Det blir også samtalegrupper hvor partner kan dele tanker med andre partnere dersom man ønsker.

I påmeldingen velger du om du skal delta på årsmøte, fagdag og om du deltar fysisk eller digitalt.

Påmeldingsfristen for fysisk deltagelse er 16. april.  Ved digital deltagelse er påmeldingsfrist 2 timer før årsmøte, 20 april.

10:00 Årsmøte 2024 (kun for medlemmer)

11:00 Velkommen v/leder Hanna Eide

11:10 Hva er smerte? Mette Bøymo Kaarbø er fysioterapeut og har doktorgrad i behandling av vulvasmerter, og har i mange år jobbet på smerteklinikken til Ullevål. Hun kommer til oss for å snakke om hva smerte er, og hvorfor vi får vondt i underlivet. Hun vil dele ulike behandlingsalternativ for kroniske smerter.

11:40 Pause med mingling, snacks og softis

11:50 Å leve i et parforhold - Linn Myrtveit Stensrud er psykolog og stipendiat, og forsker på vulvodyni og parforhold. Hun deler det hun har funnet ut i forskningen sin, og gir gode råd om hvordan vi kan leve i gode parforhold hvor en har vulvasmerter. Meld gjerne inn partneren din og ta partner med for å høre!

12:10 Pause med mingling, snacks og softis

12:20 Hva ligger i verktøykassen vår? Ida Bjørntvedt er gynekolog, og ekspert på vulvasmerter! Hun er leder av vulvaforum og vulvaklinikken på Ullevål, og brenner for vår pasientgruppe. Her får du vite hvilke behandlinger som er aktuelle for de ulike vulvalidelsene. Hun skal blant annet snakke om lichen sclerosus, vulvodyni, vaginisme, eksem og psoriasis. Mange lurer på hva de kan gjøre for å bli kvitt smertene og plagene, og her skal vi få høre mer om alle de ulike måtene vi kan behandle på.

12:50 Deilig lunsjbuffet! Vi unner oss et velfortjent godt måltid, og finner likesinnede å snakke med :)

13:50 Sex uten penetrering! Alle har vel hørt at det går helt fint med sex uten penetrering, men hvordan gjør man det egentlig? Sexologisk rådgiver Trude Slettvoll Lien tar oss gjennom spennende måter å utforske på, enten alene eller med partner. Hun møter daglig unge kvinner med vulvasmerter. La oss finne tilbake til seksualiteten!

14:20 Pause med mingling, snacks og softis

14:30 Snakk om det! Vi lager et trygt rom til de som ønsker likesinnede å snakke med om vulvasmertene. De som ønsker blir delt inn i små grupper, og får muligheten til å dele erfaringer med andre. Det blir egne grupper for partnere. Om du ikke ønsker å delta er det helt greit, hotellet har mange områder man kan slappe av i!

14:50 Seksuelle hjelpemidler. Nora Tveter Nikuravin er styremedlem og fysioterapeut. Hun viser frem ulike seksuelle hjelpemidler som kan være til nytte, enten til behandling eller nytelse.

15:05 Deilig avspenning. Vi tas gjennom en behagelig avspenningsøkt med øvelser som passer perfekt for oss.

15:30 Avrunding av dagen. Det åpnes for spørsmål og deling av tanker, før vi nyter helgen videre.

Arrangementer er gratis for våre medlemmer (ikke støttemedlemmer). Fysisk deltagelse på fagdagen er også åpen for ikke medlemmer, og da koster inngangbilletten 700 kr. Streaming er kun tilgjengelig for medlemmer.

Vi gleder oss utrolig mye til å se dere!

Dele dette arrangementet